Har haft en gammal vacker – men söndrig – fransk brosch
liggande med en tanke att det skulle bli ett fint hänge. Broschen är rätt stor och tung och kräver därför lite kraftigare ”tillbehör”. Nu när jag hittade en kraftig kedja, i ett smyckeskrin jag ropat in, som både passade i färg och grovlek fick jag äntligen till det.
För att det inte bara skulle bli en brosch på kedja la jag till lite lösa delar. Men då visade det sig att på grund av vikten så lutade hänget liksom ut… Jag har hållit på med alla möjliga varianter, flyttat ringarna till kedjorna till alla tänkbara hål men fortfarande hängde det framåt. Till slut testade jag med att bygga på det lite i nederdelen med små rundlar av plast/konstskinn och då blev det äntligen bättre.
Kräver sin bärare men jag tycker, till slut, att det blev rätt bra!
Jag hoppas att hon kommer att uppskatta det, hon har inte mycket smycken och är absolut ingen ”blingig” person. Men det är alltid svårt att veta, om inte annat får hon väl ha det liggande som minne från mig.
Gjorde ett relativt långt halsband med en kraftig kedja som behövde nytt lås plus ett par pärlor i blått och rött.
Blev ett rätt trevligt set, tycker i alla fall jag själv, och så får jag hoppas att mottagaren tycker samma…

