När jag hade farten uppe så blev det ett halsband till… Har haft idén och plockat fram men inte riktigt fått till det. Halsbandet och broschen passade så bra ihop i färg tyckte jag men broschen såg lite ”fnuttig” ut mot det rätt kraftiga (i mjölkvita glaspärlor) halsbandet och jag kom inte riktigt vidare.
Men så fick jag fram en av mina burkar med smyckeskrot och hittade något som nog en gång varit fästet för en större sten i en stor brosch. När jag satte den gula broschen i den blev det otroligt mycket bättre balans mot halsbandet.
Ibland ska saker bara ligga till sig lite…
Nästa par kommer från ett halsbandshänge, det var en rundel med tre öglor där det skulle ha hängt tre sådana här men där en hade försvunnit och som jag tyckte passade utmärkt som örhängen istället. Troligen inte så gammalt, det var lite ”boho-chic” så troligtvis 90-tal alternativt 70-tal.


